Honesty / Billy Joel

Honesty – Billy Joel


Billy Joel - Honesty (Official Video)


If you search for tenderness
ぬくもりを探してるのなら
It isn’t hard to find
それはわりと簡単に手に入るものさ
You can have the love you need to live
長く付き合う恋人でさえ 手に入るだろう
But if you look for truthfulness
でも一変して 真実ってやつを見つけようとするならば
You might just as well be blind
目が見えない人とおんなじくらい
It always seems to be so hard to give
それは見えないし 手にいれることが難しい

Honesty is such a lonely word
誠実とはなんと悲しくなる言葉だろう
Everyone is so untrue
だって誰もが不誠実だから
Honesty is hardly ever heard
誠実という言葉はめったに聞かないが
And mostly what I need from you
それでもわたしは君から感じたいのだ

I can always find someone
自分のプライベートをいろいろ語ったら
To say they sympathize
うんうん頷いて話を聞いてくれる人
If I wear my heart out on my sleeve
そういう人 身近にたくさんいる
But I don’t want some pretty face
なかでも 知ったような顔して 調子いいことばかり言ってるのもいる
To tell me pretty lies
そういうのは 勘弁してほしいよね
All I want is someone to believe
わたしが欲しいのは 信じられる人だ

Honesty is such a lonely word
誠実とはなんと悲しい言葉だろう
Everyone is so untrue
だって誰もが不誠実だから
Honesty is hardly ever heard
誠実という言葉はめったに聞かないが
And mostly what I need from you
それでもわたしは君から感じていたいのだ

 

I can find a lover
恋人も
I can find a friend
友人も
I can have security until the bitter end
いつか訪れる終焉までの 期間限定品いうことか
Anyone can comfort me
また約束の言葉でもって
With promises again
わたしを安心させてくれる人がいる
I know, I know
わかってる それはわかってるんだ

 

When I’m deep inside of me
たまにわたしは ひどく錯乱し孤立することがある
Don’t be too concerned
そんな時は あまり気にとめないでいて欲しい
I won’t ask for nothin’ while I’m gone
わたしも 君に尋ねることをしないしね
But when I want sincerity
でも「正しいこと」をしたい時
Tell me where else can I turn
一体どうしたらいいのか これだけは教えてもらいたいんだ
‘Cause you’re the one that I depend upon
だってわたしには 君しか頼る人がいないのだから

Honesty is SUCH a lonely word
誠実とは悲しい言葉だね
Everyone is so untrue
もうみんなが不誠実だってわかってる
Honesty is HARDLY ever heard
誠実って言葉はめったに聞かないけども
And mostly what I need from you
だからこそ わたしはあなたから感じていたい

 


応援お願いします!